Şərqi Himalayda doğulan Lotus - Quru Padmasambhava və Tibet Buddizmi
Şərqi Himalaylar hazırda Nepal, Hindistan, Butan və Çinin (Tibet) yurisdiksiyasına daxil olan ərazilərdən ibarətdir. Bu, Tibet Buddizmi də daxil olmaqla, bir çox dini inanc və təcrübələrə əməl edən bir çox icmanın evidir.
1950-ci illərdə Çin Tibeti işğal etməzdən əvvəl, bu inanc sistemi Tibet bölgələrində hakim elitalar tərəfindən legitimlik əldə etmək üsulu idi. Bunu 1640-cı illərdə 'Ganden Phodrang' hökumətinin qurulması, din və siyasətin qarışığı olan 'cho-si sungdrel' prinsipi ilə Tibet üzərində hökmranlıq edən reinkarnasiya edilmiş Dalay Lama xətti ilə görür. Təxminən eyni dövrdə Tibet Buddizmi Butanı birləşdirən və idarə edən başqa bir Tibet reinkarnasiyası olan Şabdrung Ngavang Namgyal tərəfindən siyasi hökmranlıq vasitəsi kimi istifadə edildi. Hətta 1642-ci ildə qurulan keçmiş Sikkimese Namgyal sülaləsi də Sikkim üzərində qanuniliyini gücləndirmək üçün Tibet Buddizminə arxalanırdı.
Tibet Buddizmi, Hindistanın Qərbi Benqal əyalətindəki Ladakh, Lahoul-Spiti, Nepal, Darjeeling təpələri, Hindistanın şimal-şərq əyalətindəki Sikkim, Butan və Tavanqdan uzanan Himalay dağlarının əsas hissələrini əhatə edən "mədəni Tibet" adlandırılan ümumi iplik tikişini təşkil edir. Arunaçal Pradeş. Tibet və Himalayda Buddizmin forması eramızın 8-ci əsrində bu bölgələrə gələn Vajrayana və ya tantrik Buddizmdir. Tibet Buddizmində dörd əsas məktəb var - Nyingma, Kagyu, Sakya və Geluk. Bunlar daha sonra Tibet və Himalay dağlarında yayılmış monastırları və icmaları olan alt məktəblərə bölünür.
Buddizm məktəbinin Himalay dağlarında yayılmasına cavabdeh olan şəxs indiki yeri müasir Pakistan adlandırılan Svat vadisində anadan olmuş hind tantrik Buddist ustası olan yarı mifik Guru Padmasambhavadır. Tibet Buddizminin Nyingmapa məktəbini qurdu. Eramızın 10-cu əsrinə aid terton (xəzinəni aşkar edən) Quru Chovang və ya Chokyi Vangchuk tərəfindən aşkar edilən terma və ya gizli xəzinə olan Quru Padmasambhava üçün yeddi sətirlik dua duasında hind tantrik ustasının şimal-qərbdə necə doğulduğu qeyd olunur. müasir Svat vadisinə uyğun gələn Orgyen və ya Uddyan torpağı.
Hazırda Səidu Şərif monastırı əvvəllər Tibet və Himalay dağlarından zəvvarların qəbul edildiyi Svat vadisində yerləşir. Bu hekayəni qərb Tibetdə Svat vadisinə zəvvarlar üçün bələdçi kitab olan iki mətni kəşf etdiyi haqqında yazan italyan tibetoloq Cüzeppe Tuççi (1940) qeyd edib.
Hətta 2016-cı ildə Butandan olan təxminən on üç rahib Pakistanın Svat vadisindəki monastırları ziyarət edərək ibadət ediblər. Butanın ən qədim monastırının baş keşişi Tsevang Penjoreə görə, Svat vadisi “Vajrayana Buddizminin fəvvarə bulağıdır və Quru Padmasambhava Butanda ən hörmətli Quru olan bu torpağın oğlu olduğu üçün biz imtiyazlıyıq. buranı ziyarət edin”. Burada Quru Padmasambhava Himalay dağlarının müxtəlif hissələrini birləşdirən ümumi əlaqə kimi meydana çıxır.
Maraqlıdır ki, tantrik ustad Budda dharmasının toxumlarını səpərək Himalay dağlarının uzunluğunu və enini keçib. Ustadın Tibetdə və Himalayda Buddizmi qurması üsulu, yerli, avtoxton tanrıları “əhliləşdirmək” və onları Buddizmin xidmətinə bağlamaq idi.
Yerli tanrıların “əhliləşdirilməsi” ideyası Buddizmin Tibetdə və Himalay dağlarında yayılmasını başa düşmək üçün əsasdır. “Barche Lamsel”də yoldakı bütün maneələri aradan qaldıran Quru Padmasambhavaya dua, yerli tanrıların və ilahələrin “əhliləşdirilməsi” əsas ideyadır. Dua, Tibetdəki 'Danyin Khala Rango' qayasının ətəyindən 'terton' və ya xəzinə aşkarlayan Çokgyur Deçen Lingpa (1829-1870) tərəfindən aşkar edilmiş "terma"dır.
Qoruyucu tanrıların təbliği Vajrayana buddizminin Tibet və Himalay dağlarında çiçəklənməsi mexanizmini ortaya qoyur. Yerli tanrıların “əhliləşdirilməsi” prosesi aşağı iyerarxiyada yerləşdiklərinə görə müəyyən dərəcədə tabeçiliyi əhatə etsə də, bu, həm də “yerli”nin birgə seçiminə istinad edir, onlara mövqe və muxtariyyət dərəcəsi verir.
Şərqi Himalayda beyulların və ya gizli vadilərin olması Vajrayana buddizmini bu məkanlara gətirən hind tantrik ustadının fəaliyyətinin sübutudur, bununla yanaşı, onunla əlaqəli çoxsaylı yerlər də var ki, onlar tərəfindən çəkilən cığırların sübutu var. lotus Himalayda anadan olub. Şərqi Himalayda Quru Padmasambhava ilə əlaqəli ziyarət yerlərinə çevrilən çoxlu sayda yer var.
Daha şərqə doğru hərəkət edən Butanda çoxsaylı yerlər (mağaralar, göllər və digər təbii xüsusiyyətlər) Quru Padmasambhava ilə əlaqələndirilir. Ən görkəmli olanı Şərqi Butanda yerləşən Paro Taktshangdır. Xalq arasında "pələng yuvası" kimi tanınan bura həm zəvvarlar, həm də turistlər üçün görkəmli yerdir. Burada Quru Dorje Drolo kimi tanınan qorxulu formada olan hind tantrik müqəddəsi pələngin belində uçmuşdu.
Rəvayətə görə, Tibetli Quru Padmasambhavanın yoldaşı Yeşe Tshogyal pələng şəklini almışdı. Paro Taktshang, Padmasambhavanın meditasiya etdiyi güman edilən on üç taktshang mağaralarından biridir. 1692-ci ildə Qyalse Tenzin Rabgye tərəfindən mağaranın ətrafında məbəd kompleksi tikildi və 8-ci əsrdə Quru Padmasambhavanın üç il, üç ay, üç gün və üç saat mağarada meditasiya etdiyinə inanılır (originalbuddhas.com).
Padmasambhava (lotusdan doğulmuş) kimi tanınan 8-ci əsr hind ustası Himalay dağlarında Vajrayana Buddizmini qurdu. Bölgədəki müxtəlif icmalara böyük mənəvi və dini töhfələrinə görə, müqəddəs daha çox "Quru Rinpoche" və ya qiymətli ustad kimi xatırlanır. O, Tibet Buddizminin ardıcılları tərəfindən ikinci Budda adlandırılır və çoxsaylı Himalay xalqı üçün qurbangahlarında mərkəzi yer tutur.
Nepalın şərqindəki müxtəlif icmalar, Sikkim, Darjeeling təpələri, Butan və Tavanq qiymətli ustadına hörmət edir. Nyingmapa (Quru Rinpoçe tərəfindən qurulan məktəb) və Kagyu məktəbinin bölgədəki yerli etnik qruplardan daha çox ardıcıllarının olmasının səbəbi budur. Himalaydakı müxtəlif qruplar arasında Quru Rinpoçenin təlimlərinin qəbul edilməsi, usta tərəfindən yerli ideya və normaların qəbul edilməsini ortaya qoyur və onları Tibet Buddist kosmologiyasının daha böyük bir hissəsinə çevirir. Bir fərziyyə irəli sürmək olar ki, bu gün bildiyimiz kimi Tibet Buddizmi, Quru Padmasambavanın böyük rol oynadığı Tibetdə kök salmazdan əvvəl öz formalaşdırıcı dəyərlərini və normalarını Himalay dağlarında almışdır. O, həmçinin Quru Padmasambhavanın böyük rol oynadığı Vajrayana Buddizmində mövcud olan axıcılığı ortaya qoyur.
Jigme Yeshe Lama
"The Borderlens"
MARAQLI / KARUSEL
Tarix: 12-01-2023, 14:47