mobil versiya

Afrika siyasətində cadugərliyə geniş inam bəzilərini gücləndirir, bəzilərini qıcıqlandırır





Uilson Vatira (Wilson Watira) dəfn mərasimində siyasi rəqibi ilə görüşəndə əlini uzadıb, əl sıxması üçün jest etdi.

Adam əlaqə istəmədi, bunun əvəzinə bir kağız parçasını qatladı və Vatirə uzatdı. "Mənə baxdı və bu kağızı proqramdan götürdü. Onu qatladı və məni salamladı. O, sadəcə məndən qorxur, sadəcə ondan qorxmadığım üçün" - Vatira deyir.

Uqanda parlamentində yer tələb edən Vatira, son hadisəni bu Şərqi Afrika ölkəsində güc axtaran siyasətçilər bir-birlərini üstələməyə çalışdıqları üçün geniş yayılmış cadu qorxusunun bariz nümunəsi kimi xatırlayıb.

Reportyor.az bu barədə The Associated Press-ə istinadla bildirir ki, ictimai yerlərdə, siyasi yarışmalar tez-tez rəqiblərin küçələrdə səs-küylü yürüşlər keçirmək, seçicilərə nağd pul və digər təşviqlər təklif etmək üçün avtomobil icarəyə götürdükləri tamaşalara səbəb olur.

Pərdə arxasında qələbə uğrunda mübarizə ritual qurbandan tutmuş ənənəvi şəfaçıların ziyarətinə qədər olan hadisələrdə imanla sıx mənəvi ola bilər. Uqandanın Bamasaba xalqını birləşdirən qrupun lideri Vatira, əlini sıxmaqdan imtina edən hazırkı qanunvericinin Vatiraya üstünlük verəcəyindən və ya bədbəxtliyə səbəb olacağından narahat ola biləcəyini söyləyib. Vatira bu adamın davranışından təəccüblənmədiyini deyib. O, cadu qorxusunun öhdəsindən gəlməkdən danışaraq, "Ağlın o səviyyəyə gətirildiyi anda baş verən hər şey həmişə şübhəli olacaq. Xəyal qurmağa başlayacaqsınız və bu, cəmiyyətimizdəki ən böyük problemdir" -deyib.

Siyasətçilər arasında mənəvi müharibə, xristianlığın hakim din olduğu Uqandada iman üzərində daha geniş mübarizənin bir hissəsidir. Müntəzəm olaraq kilsəyə gedənlərin çoxu gizli xidmət üçün ənənəvi ziyarətgahları da ziyarət edir, inandıqlarına görə onları qələbəyə apara bilər. Sinkretizm uzun müddətdir ki, xristianlığın Sub-Sahara Afrikasında geniş şəkildə tətbiq edilən ənənəvi dinin hər hansı qalıqları ilə uyğun olmadığını öyrədən kilsə rəhbərlərini çaşdırıb.



Tez-tez sinif və etnik zəmində şiddətli döyüşlərlə qeyd olunan Afrika siyasətində cadu qorxusu partlayıcı ola bilər. Cənubi Sudanda vitse-prezident Riek Macar özünü bir əsr əvvəl qəbilə görücüsünün xalqının birləşdirici lideri kimi peyğəmbərlik etdiyi dişləri açılmış solaxay adam olduğuna inanır. 2011-ci ildə müstəqillik əldə edildikdən bəri müharibə ilə yıxılan Cənubi Sudanda Macar prezident Salva Kiiri vəzifədən uzaqlaşdırmağa çalışarkən, xurafatın Macharın hakimiyyət axtarışını gücləndirdiyinə dair geniş yayılmış inanc var.

Keniyada, keçən ay paytaxt Nayrobidə toplaşan hökumət əleyhinə etirazçılardan bəziləri, prezident iqamətgahına yaxınlaşarkən hiss etdikləri oriyentasiyanın çox güman ki, prezident Uilyam Rutonun xeyrinə pis sehr olduğunu söylədi. O, həmçinin bəzi tənqidçilərin məşum ziyarətgah kimi gördükləri dövlət binası daxilində kilsə tikdiyi üçün tənqidlərlə üzləşir. Zambiyada iki kişi cadugərlik etməkdə və prezident Hakainde Hichilemaya zərər vermək üçün cadugərlik etməkdə ittiham olunurlar. Hichilemanın özü bir dəfə sələfi Maykl Sata tərəfindən cadugərlik etməkdə günahlandırıldı, o, doğma bölgəsinin cazibəsinin daha güclü olduğunu iddia etdi.

Uqandanın paytaxtı Kampala və digər şəhərlərdə bəzi küçə dirəklərində oğruları sehrli şəkildə tutmaq və ya itirilmiş sevgililərini geri qaytarmaq vəd edən insanlar tərəfindən bildirişlər vurulur. İndi bir çoxları 2026-cı ilin yanvarına təyin edilmiş seçkilərdə siyasətçilərin qələbəsini təmin etmək səlahiyyətini də reklam edir. “Bütün Uqanda icmalarında cadugər həkimlərə çılğın bir güvən, siyasətçilərin çılğıncasına etibarı var” Mbale şəhərində tədqiqatçı və mədəniyyət lideri Stiven Masiqa deyir. "İndi cadugərlər siyasətçilərdən pul yığırlar. İndi siyasətçilər pulu səfərbər etdikcə, cadugər üçün bir faiz var, çünki əsl ümid cadugərdədir. Bir çox namizəd seçicilərin yelləncəklərini hiss edir, lakin cadugərlər sizi heç vaxt ruhdan salmır".




Masiqa, illər əvvəl bir cadugərin təkidi ilə heyvanı kəsmədən keçinin dərisini diri-diri soyan bir siyasətçidən bəhs etdi. Cadugər həkimin müştərisi seçkidə qalib gəldi. Qırx ildir hakimiyyətdə olan və yenidən seçilməyə namizəd olan Uqanda prezidenti Yoveri Museveni əvvəllər Afrika cadugər həkimlərinə hörmətini ifadə edib. Bu praktikantlardan bəziləri ənənəvi müalicəçilər kimi təsvir olunmağa üstünlük verirlər. Keçən il etdiyi çıxışda Museveni 1986-cı ildə onu hakimiyyətə gətirən kol müharibəsinin lideri kimi həyata keçirdiyi ritualda kəsilmiş toyuğun üstündən üç dəfə tullandığını xatırladıb. Museveni ənənəvi din haqqında “bu çox güclüdür” dedi və əsas din liderlərini onun pratiği ilə düşmənçilik etməməyə çağırdı.

Bir çox Uqandalı siyasətçinin cadugərlərin xidmətini qoruduğuna inanılır, lakin onlar istehzadan qaçmaq üçün bunu nadir hallarda ictimaiyyət qarşısında etiraf edirlər. Bəzi milli liderlərin illər ərzində cadugər həkimlərin ziyarətgahlarına girdiyi və bu cür davranışı qınayan kilsə rəhbərlərinin tənqidinə tuş gəldiyi görüldü. 2016-cı ildə parlamentin spikeri Rebekka Kadaqa Uqandanın şərqində öz qəbiləsinə aid bir ziyarətgaha girərkən çəkilib. Anqlikan arxiyepiskopu məzəmmət etdi. Bundan sonra spikerlikdən ayrılan Kadaqa, siyasi uğurları haqqında əcdadlarına məlumat verməyə çalışdığını söylədi. "Kimin mənşəyi yoxdur? Kimin haradan gəldiyi yoxdur? Bunlar mənim köklərimdir" dedi.

Oğlanların rituallaşdırılmış sünnətinin qədim adətlərə geniş inamı vurğuladığı Mbaledə ənənəvi şəfaçı Rose Mukite bölgəsindən çox uzaqlardan siyasi müştərilər qəbul etdiyini söylədi. Kiçik girişi müştəriləri içəri girmək üçün diz çökməyə və ya çömbəlməyə məcbur edən iqloya bənzəyən bir məbədində, o, kələmləri silkələmək və kovri qabıqlarını yerə atmaqla öz təcrübəsini nümayiş etdirdi. Tütün tütünü onun ticarətinin başqa alətidir; gələcəyini proqnozlaşdırarkən tüstü üfürür. Mukite-nin karyerası 1980-ci ildə, indi iddia etdiyi mənəvi nüfuzu qazanmaq üçün öhdəsindən gəlməli olduğunu söylədiyi bir ruha sahib olduqdan sonra başladı. O, kiçik bir ödəniş üçün öz xidmətlərini təklif edir. "Mənim çoxlu (müştərilərim) var" dedi. O, bəzi siyasətçilərə ağac qabığını çeynəmək üçün kömək etdiyini və onları həbs kimi fəlakətlərdən xilas etdiyini söylədi. Təcrübələri fayda verməsəydi, bu qədər ildən sonra hələ də işdə olmayacağını söylədi. "Bəzən çox gecdir" dedi - siyasətçilər uğursuzluğa məhkum olduqda onun yanına gəlirlər. "Hər şeydə uğur qazandığımı deyə bilmərəm. Elə ölüm gəldiyi zaman xəstəxanada olduğu kimi" deyib.

Bölgəsinin qadınlarını Parlamentdə təmsil etmək üçün yarışan katolik Sülh Xalayi, qalib gəlməsinə kömək edə biləcəyini düşündükləri ayinləri yerinə yetirməsini istəyən tərəfdarların təkliflərini rədd etdi. O, müsəlmanlar və Yeddinci Günün Adventistləri arasında kampaniya aparır və bir kənd ağsaqqalına hörmət göstərməyi düşünürdü. Lakin ənənəvi dinin praktikasında mal-qara qurban vermək tələbi kimi klassik hərəkət onun üçün qəbuledilməzdir. O, insanların onu cadugərlə məsləhətləşməyə çağırdığı halları xatırladı. "Onlara "Gedəcəyik" deyirsən. Özünü elə göstərirsən ki, bəli, qəbul etdin. Amma əslində görünmürsən." Yenə də Khalayi, bəzən kifayət qədər qorunmasa, rəqiblərinin ona necə zərər verə biləcəyindən narahat olduğunu söylədi. "Qorxu mütləq var. Bu yalan deyil" dedi. "Rəqibiniz olduqda, yəqin ki, onlarla açıq olmaq istəyə bilərsiniz, ancaq bizdə rəqibinizlə açıq şəkildə əlaqə saxlaya bilməzsiniz."

Reportyor.az





MARAQLI / KARUSEL
Tarix: Bu gün, 14:22